Regulamin strony
Aspekto Legal Obidziński Opęchowska Zawistowska
Radcy Prawni sp.p.
- POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Regulamin określa zasady świadczenia usług drogą elektroniczną przez Administratora, w ramach portalu na stronie internetowej www.aspektolegal.pl
- Administratorem portalu jest Aspekto Legal Obidziński Opęchowska Zawistowska Radcy Prawni sp.p. z siedzibą 15-889 Białystok, ul. Brukowa 28 lok. 5, wpisana przez Sąd Rejonowy w Białymstoku XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego do rejestru przedsiębiorców pod numerem KRS: 0000490121, NIP: 5423235084, tel. + +48 603-408-575, e-mail: kancelaria@aspektolegal.pl
- Użytkownik to osoba fizyczna (w tym działająca w imieniu osoby prawnej lub jednostki nieposiadającej osobowości prawnej), która wyrazi wolę korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną na zasadach określonych w Regulaminie.
- Administrator może prowadzić również sklep internetowy. Zasady korzystania z oferty sklepu reguluje odrębny regulamin, dostępny w domenie, w której prowadzony jest sklep internetowy.
- Minimalne wymagania techniczne umożliwiające korzystanie z portalu to dostęp do komputera lub innego urządzenia, umożliwiającego przeglądanie internetu, wyposażonego w przeglądarkę internetową w wersji co najmniej: Internet Explorer, Google Chrome, Mozilla Firefox,Opera 26 lub Safari, z włączoną obsługą języka Javascript, akceptująca pliki typu „cookies” oraz łącze internetowe. W przypadku korzystania z usługi „newslettera” wymagane jest posługiwanie się aktywnym adresem e-mail.
- Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną zostaje zawarta z chwilą rozpoczęcia korzystania przez Użytkownika z portalu poprzez wpisanie w tym celu w oknie przeglądarki internetowej adresu portalu www.aspektolegal.pl, a następnie zatwierdzenie tego wyboru klawiszem enter. Użytkownik w każdej chwili może zakończyć korzystanie z portalu zamykając okno przeglądarki.
- USŁUGI ŚWIADCZONE DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
- Udostępniając portal Administrator umożliwia bezpłatnie:
- zapoznanie się przez Użytkownika z udostępnionymi w portalu treściami,
- zamówienie usługi „newslettera”,
- wysłanie wiadomości do Administratora za pośrednictwem formularza kontaktowego.
- Niedozwolone jest wprowadzanie do systemu informatycznego szkodliwych danych (oprogramowanie złośliwe, w tym boty, wirusy, pliki szpiegujące, „robaki” etc.).
- Portal może zawierać odnośniki przenoszące Użytkowników do innych witryn internetowych, za których działanie i bezpieczeństwo Administrator nie odpowiada.
- Użytkownicy mogą wykorzystać prezentowane na portalu treści wyłącznie w zakresie własnego użytku osobistego. Modyfikowanie, kopiowanie, przesyłanie, publiczne odtwarzanie oraz wszelkie wykorzystywanie tych treści do celów innych niż w ramach dozwolonego użytku osobistego, w tym w celach komercyjnych, wymaga wyrażenia uprzedniej, pisemnej zgody przez Administratora, lub przez inny uprawniony podmiot.
- Zamówienie „newslettera” odbywa się z wykorzystaniem udostępnionego w tym celu formularza, poprzez podanie tam imienia i adresu e-mail owej i kliknięcie na przycisk „zapisuję się”.
- Usługa „newslettera” polega na bezpłatnym przesyłaniu Użytkownikowi treści dotyczących różnych dziedzin prawa, w tym dotyczących nowelizacji przepisów i orzecznictwa. „Newsletter” może zawierać informacje handlowe w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, pochodzące od Administratora. „Newsletter” jest wysyłany nie częściej niż raz na dwa tygodnie oraz nie rzadziej niż jeden raz w kwartale.
- Usługa „newslettera” świadczona jest przez czas nieokreślony, przy czym:
- Użytkownik może zrezygnować z tej usługi, z wykorzystaniem odpowiedniego linku zawartego w każdym „newsletterze”; rezygnacja powoduje rozwiązanie umowy ze skutkiem natychmiastowym,
- Administrator może zrezygnować ze świadczenia tej usługi, przesyłając Użytkownikowi stosowną informację na podany przez niego adres e-mail.
- Wysłanie wiadomości za pośrednictwem formularza kontaktowego, udostępnionego na portalu, umożliwia przesłanie Administratorowi wiadomości bezpośrednio przez portal. W tym celu Użytkownik wypełnia udostępnione w formularzu pola i wpisuje treść wiadomości, która nie przekracza 700 znaków. Wysłanie formularza następuje po naciśnięciu na przycisk „wyślij”.
- POLITYKA PRYWATNOŚCI
- Administratorem danych osobowych Użytkowników jest Administrator, tj. Aspekto Legal Obidziński Opęchowska Zawistowska Radcy Prawni sp.p. z siedzibą 15-889 Białystok, ul. Brukowa 28 lok. 5, wpisana przez Sąd Rejonowy w Białymstoku XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego do rejestru przedsiębiorców pod numerem KRS: 0000490121, NIP: 5423235084, tel. + +48 603-408-575, e-mail: kancelaria@aspektolegal.pl
- Wszystkie dane podane przez Użytkownika są automatycznie szyfrowane przed transmisją do Administratora bezpiecznym szyfrem i przetwarzane w warunkach poufności.
- Administrator gromadzi następujące rodzaje informacji: imię, nazwisko, nr telefonu, adres e-mail Użytkownika.
- Dane osobowe podane są dobrowolnie i przetwarzane w jednym lub kilku poniższych celach:
- wykonania bezpłatnej usługi „newslettera” – na podstawie dobrowolnie wyrażonej w tym celu oddzielnej zgody Użytkownika – podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit. a i b oraz f Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz.Urz.UE.L Nr 119, poz. 1), dalej RODO, przy czym prawnie uzasadnionym interesem realizowanym przez Administratora jest marketing usług i produktów własnych,
- odebrania od Użytkownika wiadomości, wysłanej z portalu za pomocą formularza kontaktowego i udzielanie Użytkownikowi ewentualnej odpowiedzi na w/w wiadomość – podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit. a i b oraz d RODO.
- Odbiorcami danych osobowych będą podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów lub na podstawie umowy o powierzeniu przetwarzania danych.
- Dane osobowe nie będą przekazane odbiorcy w państwie trzecim lub organizacji międzynarodowej.
- Dane osobowe będą przechowywane:
- w przypadku usługi „newslettera” – do czasu rezygnacji z „newslettera” bądź zaprzestania przez Administratora świadczenia tej usługi, co jest równoznaczne w wypowiedzeniem umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną i nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem,
- w przypadku wysyłania wiadomości za pośrednictwem formularza kontaktowego – do czasu ustania celu, w jakim Użytkownik korzysta z formularza kontaktowego, ewentualnie do czasu przedawnienia roszczeń.
- Użytkownicy mają prawo do żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych i ich sprostowania. W przypadkach określonych przepisami prawa przysługuje im również prawo żądania usunięcia danych osobowych, żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych, a także prawo do przenoszenia danych osobowych.
- Podanie danych osobowych jest wymogiem umownym i warunkiem zawarcia umowy i jest dobrowolne; odmowa podania danych będzie skutkowała odmową wysyłki „newslettera” lub możliwości skorzystania z formularza kontaktowego.
- Użytkownicy mają prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą w Warszawie ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
- Dane Użytkowników nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany przy podejmowaniu decyzji, w tym nie będą profilowane.
- Administrator może przetwarzać następujące dane, charakteryzujące sposób korzystania przez Użytkownika z
usługi świadczonej drogą elektroniczną (dane eksploatacyjne):
- oznaczenia identyfikujące Użytkownika, nadawane na podstawie danych osobowych,
- oznaczenia identyfikujące zakończenie sieci telekomunikacyjnej lub system teleinformatyczny, z którego korzystał Użytkownik,
- informacje o rozpoczęciu, zakończeniu oraz zakresie każdorazowego korzystania z usługi świadczonej drogą elektroniczną,
- informacje o skorzystaniu przez Użytkownika z usług świadczonych drogą elektroniczną.
- POLITYKA „COOKIES”
- Administrator wykorzystuje mechanizm plików cookies, w czasie gdy Użytkownik korzysta z portalu.
- Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są na urządzeniu końcowym użytkownika (np. komputerze, tablecie, smartfonie). Pliki cookies co do zasady zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym i kojarzone są wyłącznie z przeglądarką danego komputera (Użytkownik jest anonimowy), bez podawania imienia lub nazwiska Użytkownika. Dane te zbierane są automatycznie podczas korzystania z portalu.
- Ze względu na okres przechowywania plików cookies stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
- sesyjne – pliki tymczasowe przechowywane w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu opuszczenia portalu lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej),
- trwałe – pliki przechowywane w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
- Dane podane przez Użytkownika zbierane są automatycznie i wykorzystywane w celu:
- prawidłowego funkcjonowania, konfiguracji, bezpieczeństwa i niezawodności portalu,
- dostosowania wyświetlanych informacji do preferencji Użytkownika.
- Szczegółowe informacje dotyczące poszczególnych cookies widoczne są na stronie internetowej pod ikoną (symbolem) ciasteczka w lewym dolnym rogu. Po kliknięciu ikonki można prześledzić pliki cookies i zarządzać nimi z pozycji odwiedzającego stronę.
- Użytkownik może wyłączyć mechanizm cookies w przeglądarce internetowej swojego urządzenia końcowego. Użytkownik może w każdym czasie wybrać sposób obsługi plików cookies poprzez zastąpienie automatycznej obsługi plików cookie na obsługę indywidualną (ustawienia użytkownika). Szczegółowych informacji w tym zakresie udzielają dostarczyciele przeglądarek internetowych, zazwyczaj w zakładce „opcje internetowe” lub podobnej.
- Wyłączenie opcji akceptowania plików cookies w przeglądarce (zablokowanie, monitowanie) może spowodować utrudnienia czy wręcz uniemożliwić korzystanie z niektórych Usług świadczonych przez Administratora.
- POSTĘPOWANIE REKLAMACYJNE
- Zgłoszenie reklamacyjne dotyczące świadczenia usługi drogą elektroniczną niezgodnie z umową należy kierować na adres Administratora: ul. Brukowa 28 lok. 5, 15-889 Białystok lub za pośrednictwem wiadomości e-mail na adres: kancelaria@aspektolegal.pl
- W treści zgłoszenia należy podać: imię i nazwisko, adres poczty elektronicznej, ewentualnie nr telefonu, opis zgłaszanych zastrzeżeń, a także swoje żądania.
- Reklamacja zostanie rozpoznana nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
- W przypadku nieuwzględnienia roszczeń Użytkownika, poza możliwością dochodzenia swoich ewentualnych roszczeń przed sądem, Użytkownik będący konsumentem może skorzystać z pomocy organów właściwych do spraw ochrony konsumentów.
- Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) NR 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich) (Dz.Urz.UE.L Nr 165, str. 1) Administrator jako przedsiębiorca mający siedzibę w Unii Europejskiej, zawierający umowy o świadczenie usług podaje łącze elektroniczne do platformy ODR (Online Dispute Resolution) umożliwiającej pozasądowe rozstrzyganie sporów: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
- POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Regulamin jest udostępniony Użytkownikom nieodpłatnie za pośrednictwem portalu, w formie umożliwiającej zapoznanie się z jego treścią, w tym umożliwiającej jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalenie, w tym wydrukowanie.
- Treści zamieszczone na portalu i w „newsletterze” nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, lecz ewentualnie zaproszenie do zawarcia umowy.
- Administrator zastrzega sobie prawo do zmiany postanowień Regulaminu, a także prawo zmiany treści, interfejsu i funkcji portalu (w tym w zakresie możliwości korzystania z poszczególnych funkcji). Informacja o zmianie zostanie zamieszczona na stronie internetowej www.aspektolegal.pl i zostanie przesłana do Użytkowników, którzy zamówili usługę „newslettera”. Użytkownicy, którzy nie wyrażą zgody na zmianę Regulaminu, zaprzestają korzystania z usług. W przypadku usługi „newslettera” odmowa wyrażenia zgody na zmianę Regulaminu oznacza rezygnację z „newslettera”.
Data publikacji: 01.01.2025 r.