Regulamin strony
Aspekto Legal Obidziński Opęchowska Zawistowska
Radcy Prawni sp.p.

  1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
    1. Regulamin określa zasady świadczenia usług drogą elektroniczną przez Administratora, w ramach portalu na stronie internetowej www.aspektolegal.pl
    2. Administratorem portalu jest Aspekto Legal Obidziński Opęchowska Zawistowska Radcy Prawni sp.p. z siedzibą 15-889 Białystok, ul. Brukowa 28 lok. 5, wpisana przez Sąd Rejonowy w Białymstoku XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego do rejestru przedsiębiorców pod numerem KRS: 0000490121, NIP: 5423235084, tel. + +48 603-408-575, e-mail: kancelaria@aspektolegal.pl
    3. Użytkownik to osoba fizyczna (w tym działająca w imieniu osoby prawnej lub jednostki nieposiadającej osobowości prawnej), która wyrazi wolę korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną na zasadach określonych w Regulaminie.
    4. Administrator może prowadzić również sklep internetowy. Zasady korzystania z oferty sklepu reguluje odrębny regulamin, dostępny w domenie, w której prowadzony jest sklep internetowy.
    5. Minimalne wymagania techniczne umożliwiające korzystanie z portalu to dostęp do komputera lub innego urządzenia, umożliwiającego przeglądanie internetu, wyposażonego w przeglądarkę internetową w wersji co najmniej: Internet Explorer, Google Chrome, Mozilla Firefox,Opera 26 lub Safari, z włączoną obsługą języka Javascript, akceptująca pliki typu „cookies” oraz łącze internetowe. W przypadku korzystania z usługi „newslettera” wymagane jest posługiwanie się aktywnym adresem e-mail.
    6. Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną zostaje zawarta z chwilą rozpoczęcia korzystania przez Użytkownika z portalu poprzez wpisanie w tym celu w oknie przeglądarki internetowej adresu portalu www.aspektolegal.pl, a następnie zatwierdzenie tego wyboru klawiszem enter. Użytkownik w każdej chwili może zakończyć korzystanie z portalu zamykając okno przeglądarki.
  2. USŁUGI ŚWIADCZONE DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
    1. Udostępniając portal Administrator umożliwia bezpłatnie:
      1. zapoznanie się przez Użytkownika z udostępnionymi w portalu treściami,
      2. zamówienie usługi „newslettera”,
      3. wysłanie wiadomości do Administratora za pośrednictwem formularza kontaktowego.
    2. Niedozwolone jest wprowadzanie do systemu informatycznego szkodliwych danych (oprogramowanie złośliwe, w tym boty, wirusy, pliki szpiegujące, „robaki” etc.).
    3. Portal może zawierać odnośniki przenoszące Użytkowników do innych witryn internetowych, za których działanie i bezpieczeństwo Administrator nie odpowiada.
    4. Użytkownicy mogą wykorzystać prezentowane na portalu treści wyłącznie w zakresie własnego użytku osobistego. Modyfikowanie, kopiowanie, przesyłanie, publiczne odtwarzanie oraz wszelkie wykorzystywanie tych treści do celów innych niż w ramach dozwolonego użytku osobistego, w tym w celach komercyjnych, wymaga wyrażenia uprzedniej, pisemnej zgody przez Administratora, lub przez inny uprawniony podmiot.
    5. Zamówienie „newslettera” odbywa się z wykorzystaniem udostępnionego w tym celu formularza, poprzez podanie tam imienia i adresu e-mail owej i kliknięcie na przycisk „zapisuję się”.
    6. Usługa „newslettera” polega na bezpłatnym przesyłaniu Użytkownikowi treści dotyczących różnych dziedzin prawa, w tym dotyczących nowelizacji przepisów i orzecznictwa. „Newsletter” może zawierać informacje handlowe w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, pochodzące od Administratora. „Newsletter” jest wysyłany nie częściej niż raz na dwa tygodnie oraz nie rzadziej niż jeden raz w kwartale.
    7. Usługa „newslettera” świadczona jest przez czas nieokreślony, przy czym:
      1. Użytkownik może zrezygnować z tej usługi, z wykorzystaniem odpowiedniego linku zawartego w każdym „newsletterze”; rezygnacja powoduje rozwiązanie umowy ze skutkiem natychmiastowym,
      2. Administrator może zrezygnować ze świadczenia tej usługi, przesyłając Użytkownikowi stosowną informację na podany przez niego adres e-mail.
    8. Wysłanie wiadomości za pośrednictwem formularza kontaktowego, udostępnionego na portalu, umożliwia przesłanie Administratorowi wiadomości bezpośrednio przez portal. W tym celu Użytkownik wypełnia udostępnione w formularzu pola i wpisuje treść wiadomości, która nie przekracza 700 znaków. Wysłanie formularza następuje po naciśnięciu na przycisk „wyślij”.
  3. POLITYKA PRYWATNOŚCI
    1. Administratorem danych osobowych Użytkowników jest Administrator, tj. Aspekto Legal Obidziński Opęchowska Zawistowska Radcy Prawni sp.p. z siedzibą 15-889 Białystok, ul. Brukowa 28 lok. 5, wpisana przez Sąd Rejonowy w Białymstoku XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego do rejestru przedsiębiorców pod numerem KRS: 0000490121, NIP: 5423235084, tel. + +48 603-408-575, e-mail: kancelaria@aspektolegal.pl
    2. Wszystkie dane podane przez Użytkownika są automatycznie szyfrowane przed transmisją do Administratora bezpiecznym szyfrem i przetwarzane w warunkach poufności.
    3. Administrator gromadzi następujące rodzaje informacji: imię, nazwisko, nr telefonu, adres e-mail Użytkownika.
    4. Dane osobowe podane są dobrowolnie i przetwarzane w jednym lub kilku poniższych celach:
      1. wykonania bezpłatnej usługi „newslettera” – na podstawie dobrowolnie wyrażonej w tym celu oddzielnej zgody Użytkownika – podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit. a i b oraz f Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz.Urz.UE.L Nr 119, poz. 1), dalej RODO, przy czym prawnie uzasadnionym interesem realizowanym przez Administratora jest marketing usług i produktów własnych,
      2. odebrania od Użytkownika wiadomości, wysłanej z portalu za pomocą formularza kontaktowego i udzielanie Użytkownikowi ewentualnej odpowiedzi na w/w wiadomość – podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit. a i b oraz d RODO.
    5. Odbiorcami danych osobowych będą podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów lub na podstawie umowy o powierzeniu przetwarzania danych.
    6. Dane osobowe nie będą przekazane odbiorcy w państwie trzecim lub organizacji międzynarodowej.
    7. Dane osobowe będą przechowywane:
      1. w przypadku usługi „newslettera” – do czasu rezygnacji z „newslettera” bądź zaprzestania przez Administratora świadczenia tej usługi, co jest równoznaczne w wypowiedzeniem umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną i nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem,
      2. w przypadku wysyłania wiadomości za pośrednictwem formularza kontaktowego – do czasu ustania celu, w jakim Użytkownik korzysta z formularza kontaktowego, ewentualnie do czasu przedawnienia roszczeń.
    8. Użytkownicy mają prawo do żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych i ich sprostowania. W przypadkach określonych przepisami prawa przysługuje im również prawo żądania usunięcia danych osobowych, żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych, a także prawo do przenoszenia danych osobowych.
    9. Podanie danych osobowych jest wymogiem umownym i warunkiem zawarcia umowy i jest dobrowolne; odmowa podania danych będzie skutkowała odmową wysyłki „newslettera” lub możliwości skorzystania z formularza kontaktowego.
    10. Użytkownicy mają prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą w Warszawie ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
    11. Dane Użytkowników nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany przy podejmowaniu decyzji, w tym nie będą profilowane.
    12. Administrator może przetwarzać następujące dane, charakteryzujące sposób korzystania przez Użytkownika z usługi świadczonej drogą elektroniczną (dane eksploatacyjne):
      1. oznaczenia identyfikujące Użytkownika, nadawane na podstawie danych osobowych,
      2. oznaczenia identyfikujące zakończenie sieci telekomunikacyjnej lub system teleinformatyczny, z którego korzystał Użytkownik,
      3. informacje o rozpoczęciu, zakończeniu oraz zakresie każdorazowego korzystania z usługi świadczonej drogą elektroniczną,
      4. informacje o skorzystaniu przez Użytkownika z usług świadczonych drogą elektroniczną.
  4. POLITYKA „COOKIES”
    1. Administrator wykorzystuje mechanizm plików cookies, w czasie gdy Użytkownik korzysta z portalu.
    2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są na urządzeniu końcowym użytkownika (np. komputerze, tablecie, smartfonie). Pliki cookies co do zasady zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym i kojarzone są wyłącznie z przeglądarką danego komputera (Użytkownik jest anonimowy), bez podawania imienia lub nazwiska Użytkownika. Dane te zbierane są automatycznie podczas korzystania z portalu.
    3. Ze względu na okres przechowywania plików cookies stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
      1. sesyjne – pliki tymczasowe przechowywane w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu opuszczenia portalu lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej),
      2. trwałe – pliki przechowywane w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
    4. Dane podane przez Użytkownika zbierane są automatycznie i wykorzystywane w celu:
      1. prawidłowego funkcjonowania, konfiguracji, bezpieczeństwa i niezawodności portalu,
      2. dostosowania wyświetlanych informacji do preferencji Użytkownika.
    5. Szczegółowe informacje dotyczące poszczególnych cookies widoczne są na stronie internetowej pod ikoną (symbolem) ciasteczka w lewym dolnym rogu. Po kliknięciu ikonki można prześledzić pliki cookies i zarządzać nimi z pozycji odwiedzającego stronę.
    6. Użytkownik może wyłączyć mechanizm cookies w przeglądarce internetowej swojego urządzenia końcowego. Użytkownik może w każdym czasie wybrać sposób obsługi plików cookies poprzez zastąpienie automatycznej obsługi plików cookie na obsługę indywidualną (ustawienia użytkownika). Szczegółowych informacji w tym zakresie udzielają dostarczyciele przeglądarek internetowych, zazwyczaj w zakładce „opcje internetowe” lub podobnej.
    7. Wyłączenie opcji akceptowania plików cookies w przeglądarce (zablokowanie, monitowanie) może spowodować utrudnienia czy wręcz uniemożliwić korzystanie z niektórych Usług świadczonych przez Administratora.
  5. POSTĘPOWANIE REKLAMACYJNE
    1. Zgłoszenie reklamacyjne dotyczące świadczenia usługi drogą elektroniczną niezgodnie z umową należy kierować na adres Administratora: ul. Brukowa 28 lok. 5, 15-889 Białystok lub za pośrednictwem wiadomości e-mail na adres: kancelaria@aspektolegal.pl
    2. W treści zgłoszenia należy podać: imię i nazwisko, adres poczty elektronicznej, ewentualnie nr telefonu, opis zgłaszanych zastrzeżeń, a także swoje żądania.
    3. Reklamacja zostanie rozpoznana nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
    4. W przypadku nieuwzględnienia roszczeń Użytkownika, poza możliwością dochodzenia swoich ewentualnych roszczeń przed sądem, Użytkownik będący konsumentem może skorzystać z pomocy organów właściwych do spraw ochrony konsumentów.
    5. Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) NR 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich) (Dz.Urz.UE.L Nr 165, str. 1) Administrator jako przedsiębiorca mający siedzibę w Unii Europejskiej, zawierający umowy o świadczenie usług podaje łącze elektroniczne do platformy ODR (Online Dispute Resolution) umożliwiającej pozasądowe rozstrzyganie sporów: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
  6. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
    1. Regulamin jest udostępniony Użytkownikom nieodpłatnie za pośrednictwem portalu, w formie umożliwiającej zapoznanie się z jego treścią, w tym umożliwiającej jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalenie, w tym wydrukowanie.
    2. Treści zamieszczone na portalu i w „newsletterze” nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, lecz ewentualnie zaproszenie do zawarcia umowy.
    3. Administrator zastrzega sobie prawo do zmiany postanowień Regulaminu, a także prawo zmiany treści, interfejsu i funkcji portalu (w tym w zakresie możliwości korzystania z poszczególnych funkcji). Informacja o zmianie zostanie zamieszczona na stronie internetowej www.aspektolegal.pl i zostanie przesłana do Użytkowników, którzy zamówili usługę „newslettera”. Użytkownicy, którzy nie wyrażą zgody na zmianę Regulaminu, zaprzestają korzystania z usług. W przypadku usługi „newslettera” odmowa wyrażenia zgody na zmianę Regulaminu oznacza rezygnację z „newslettera”.


Data publikacji: 01.01.2025 r.

Regulamin Strony do pobrania w pliku PDF